30 Kwiecień 2012
Komentarz 2
Kategoria Ciekawostki
30 kwietnia 2012, Komentarz 2
Jak ćwiczyć w ciąży?
Porady

Jak ćwiczyć w ciąży?

Dobrym sposobem na złagodzenie nieprzyjemnych dolegliwości w czasie ciąży jest regularna aktywność fizyczna. Ból pleców, bezsenność, zaparcia, wzdęcia i obrzęki to najczęstsze „skutki uboczne”, które można i należy łagodzić ćwiczeniami.

Według oficjalnych zaleceń dla kobiet w ciąży, należy ćwiczyć codziennie, przez około 30 minut. Jeśli więc Twoja ciąża przebiega prawidłowo i lekarz nie zabronił Ci ćwiczyć, najwyższy czas abyś zaczęła dbać o siebie i dziecko, nie tylko poprzez odpowiednią dietę. Będąc aktywną nie tylko poczujesz się lżej, ale odniesiesz wiele innych (równie cennych) korzyści!

Koniec z ciągłym zmęczeniem – codzienna dawka aktywności fizycznej da Ci zastrzyk energii, której w czasie ciąży tak bardzo potrzebujesz.

Cierpisz na bezsenność, masz problemy z zasypianiem – dzięki ćwiczeniom nie tylko szybciej zaśniesz, ale i obudzisz się bardziej wypoczęta.

Martwisz się o swoje zdrowie – ruch pomaga zapobiegać powstawianiu cukrzycy ciążowej, która coraz częściej pojawia się u młodych mam.

Często  miewasz kiepski nastrój – podczas ćwiczeń Twój mózg wydziela tzw. hormony szczęścia (endorfiny), które naturalnie poprawiają samopoczucie, a przede wszystkim redukują stres i uczucie niepokoju, które często towarzyszy kobietom w ciąży.

Odczuwasz bóle pleców – ćwiczenia wzmocnią mięśnie brzucha, które podtrzymują Twój kręgosłup, a to najbardziej narażona część ciała przyszłej mamy – zarówno w czasie ciąży jak i tuż po niej będziesz narażona na znaczne przeciążenie kręgosłupa, warto więc już teraz zacząć temu przeciwdziałać.

Cierpisz na zaparcia lub wzdęcia – regularna aktywność fizyczna sprzyja prawidłowej pracy jelit, usprawnia perystaltykę, a co za tym idzie pomaga zwalczyć uporczywe dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

Ćwiczenia (zwłaszcza rozciąganie i naprężanie czyli tzw. streching) zwiększają napięcie mięśni, dzięki czemu nie tylko redukują ból, ale i przeciwdziałają występowaniu skurczów, tak powszechnych u przyszłych mam.

Co najważniejsze sport może zwiększyć Twoje szanse na łatwiejszy i mniej bolesny poród i ułatwić regenerację Twojego organizmu już po nim.

Korzyści wynikające z regularnej aktywności fizycznej odczuwa nie tylko mama, ale i jej dziecko, które może być dzięki temu bardziej spokojne, rzadziej miewać ataki kolki oraz lepiej przesypiać noce. Według badań niemowlęta, których mamy były aktywne fizycznie w ciąży, rodzą się z prawidłową masą ciała, odczuwają mniejszy stres przy porodzie oraz mają średnio o 5 punktów wyższe IQ!

 mgr inż. Aleksandra Kilen-Zasieczna

Dietetyk Warszawa JeszFresh

2 responses on “Dlaczego warto ćwiczyć będąc w ciąży?

  1. Wiesi55 pisze:

    oj mnie też plecy bolały i kolega trener pokazał jak mam ćwiczyć. naprawdę polecam bo wzmocniłam plecy i potem już było ok :)

  2. szarka pisze:

    ruch = endorfiny = szczęśliwy dzidziuś :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0
Connecting
Please wait...
Wyślij wiadomość

Przepraszamy! Nie ma nas w tej chwili online. Pozostaw nam wiadomość, a my postaramy się odpowiedzieć na nią tak szybko jak to możliwe.

Twoje imię
* Email
* Opisz swój problem
Zaloguj do Chat'u

Masz pytania? Teraz jesteśmy do Twojej dyspozycji online. Napisz nam wiadomość. :)

Twoje imię
* Email
Jesteśmy online!
Prośba o ocenę

Pomóż nam być jeszcze lepszym, wypełnij ankietę odpowiadając na jedno proste pytanie

Czy Twój problem został: