1 Sierpień 2014
Komentarz 3
1 sierpnia 2014, Komentarz 3

Żywienie potreningowe - czyli co zjeść po treningu?

Jeżeli myślisz poważnie o ćwiczeniach to koniecznie zadbaj o prawidłowy, zbilansowany posiłek zjedzony po treningu.

Zaleca się spożycie posiłku do 30 minut po treningu, aby nasz organizm przyswoił pokarm szybko i uzupełnił utracone składniki. Posiłki spożyte po treningu zmniejszają ból mięśni i przede wszystkim zmęczenie, redukują rozpad białek mięśniowych, uzupełniają zapas utraconego glikogenu oraz zwiększają syntezę białek mięśniowych.

Węglowodany

przede wszystkim proste są bardzo ważnym składnikiem, który musi być dostarczony do organizmu po treningu. Jego najistotniejszą rolą jest to, że odkłada się w mięśniach w postaci glikogenu. Pozwala to uzupełnić rezerwy energetyczne potrzebne do dalszego wysiłku. Najlepszym źródłem węglowodanów prostych, które można spożyć po treningu są owoce.

Białko

Białko jest niezbędnym składnikiem potrzebnym do prawidłowej regeneracji po treningu, szczególnie dla osób, które chcą zbudować czystą masę mięśniową. Posiłek potreningowy powinien więc, zawierać łatwo przyswajalne białko (jogurt naturalny bez cukru, ser twarogowy chudy, filet z piersi z kurczaka lub indyka, ryby).

Przykładowy posiłek po treningu

Dobrym pomysłem na dostarczenie organizmowi potrzebnych po wysiłku fizycznym składników w szybkim czasie jest koktajl. • 250 g jogurtu naturalnego/niskotłuszczowej maślanki/ kefiru bez cukru • banan (doskonałe źródło potasu i magnezu)/ 2 kiwi • łyżka sezamu • łyżka siemienia lnianego Pamiętaj! Aby osiągnąć wymarzony efekt, należy łączyć ćwiczenia fizyczne z prawidłowym odżywianiem.


Poleć ten artykuł znajomym


mgr inż. Aleksandra Kilen-Zasieczna
Dietetyk, specjalista ds. żywienia człowieka
Autorka licznych publikacji z zakresu zdrowego stylu życia. Specjalistka na wielu kluczowych portalach internetowych w dziedzinie dietetyki, zdrowego żywienia, żywienia w chorobach. Promotorka prawidłowego odżywiania, która za cel stawia sobie zmianę nawyków żywieniowych swoich pacjentów.

Schudnij z nami !

Oferta

Co zjeść przed treningiem ??
Artykuł

Co zjeść przed treningiem ??

Więcej
Jak gotować nasiona - strączki ??
Artykuł

Jak gotować nasiona - strączki ??

Więcej

3 responses on “Żywienie potreningowe – Czyli co zjeść po treningu?

  1. hesssa pisze:

    Ja również polecam koktajle jako łatwo przyswajalny posiłek po treningu. Stosuje od kilku lat i już tak się przyzwyczaiłam że nawet zainwestowałam sporo pieniędzy w sokowirówkę oraz dobry blender. Ważne żeby miał tyle mocy żeby kruszył lód – w lato to super taki zimny owocowy koktajl! (:

    • Ola Ola pisze:

      A zamiast sokowirówki lepiej sprawdza się wyciskarka – zachowuje więcej wartości odżywczych i błonnik pokarmowy. Jednak blender sprawdza się bezapelacyjnie.

  2. Calisiqwa pisze:

    Ja zawsze mam koktajl po siłce, to obowiązkowo…;) ale bez żadnych chemii i proszków dziadowskich wymysłów…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0
Connecting
Please wait...
Wyślij wiadomość

Przepraszamy! Nie ma nas w tej chwili online. Pozostaw nam wiadomość, a my postaramy się odpowiedzieć na nią tak szybko jak to możliwe.

Twoje imię
* Email
* Opisz swój problem
Zaloguj do Chat'u

Masz pytania? Teraz jesteśmy do Twojej dyspozycji online. Napisz nam wiadomość. :)

Twoje imię
* Email
Jesteśmy online!
Prośba o ocenę

Pomóż nam być jeszcze lepszym, wypełnij ankietę odpowiadając na jedno proste pytanie

Czy Twój problem został: